12 Temmuz 2011 Salı

Orgaaaanik


Gecen sene basladim bizim bahcenin yan tarafinda orgaaaaanik tarim yapmaya :) Ilk denememizdi ama yine de fena degildik. Domates, marul, ispanak, cilek yetistirmistik. Ela daha yeni yeni konusuyordu ama bahcedeki cilekleri gosterip gosterip "ham ham" derdi. Burda yazmisim zaten cileklerimizi


Bu sene daha tecrubeliydik, annemin de kendi elleriyle bahcemi hazirlamis olmasi bizim icin bulunmaz bir seydi tabi. Oyle olunca urun cesitliligini de arttirdik tabi. Gecen sene domatesten memnun kalinca daha cok domates ektik havalar da guzel gidince erkenden kizarmaya basladi kiraz domateslerim. Dalindan koparma hatrina Ela da domates yiyiyor boylece, yoksa marketten alip getirdiklerimin yuzune bakmiyor.


Marulu bahceden hemen koparip salataya dogramak ve citir citir yemek gibisi yok dedik ve su guzel renkli marullardan ektik.


Renk demisken yine renkli renkli biberlerimiz olsun salatalarimizi daha da renklendirsinler diye paprika diktik. Kirmizi ve sari olanlar daha buyumedi, beklemedeyiz. Onumuzdeki sene carliston biber de ekicem bu sene atlamisim. Burda ancak Turk marketinde bulunabiliyor, elimizin altinda olsun citir citir onlardan da yiyelim.


 
Salataliklar ilk denememdi merak ediyorum, minik minik cikmaya basladilar bile. Bunlarin disinda semizotu ektim bir kere Ela'ya yemek bir kere de salata yaptim, o da buralarda pek bulunmayan birsey. Cilek ektik yine gecen senekilere ilaveten ama bu sene Ela'dan pek firsat bulup da bahce cilegi yiyemedik. Hergun bahcede tirim tirim cilek arayip kizarani mideye indirdi :)
Bol bol roka salatasi yapiyoruz bir de,  biz kopardikca yenileri cikiyor, pek memnunuz kendisinden. Ve henuz yemeye baslamadigimiz pirasalarla ispanaklar var. Pirasalar daha tam olmadi, ispanaklari da gecen hafta ektik Ela'yla bakalim onlar ne zaman cikacak.
Ela da baya kendini gelistirdi, bugun arkadasiyla beraber bahceden domates koparmislar. Arkadasi tam kizarmamis domateslerden birini koparmis Ela da ona akil veriyordu "ama bu daha kirmizi degil, karnin agrir" diye :)
Posted by Picasa

3 comments on "Orgaaaanik"

Berceste on 5 Ağustos 2011 18:47 dedi ki...

Ingiltere'de tek ozledigim sey bahcem! Hem insanin eliyle diktigini yemesi, hem de cocuk icin muhtesem birsey. Endustri muhendisligini 2.likle bitirip, patlicani agacta yetisir zanneden is arkadasim vardi bir zamanlar. Cocugum boyle olmasin demistim o zamanlar icimden... Permakultur nedir biraz onu karistir derim. Semizotu hem cok guzel bir yer ortucu, hem de oralarda olmadigi icin ozlemi cekilen bir bitki :) Afiyet olsun hepinize ama oncelikle Ela kuzusuna :)

YesiM on 6 Ağustos 2011 11:53 dedi ki...

Dilekcim tamam arastiririm cok sagol. Semizotu gercekten cok iyi oldu, hem bizim cok ozledigimiz birseydi, hem de Ela'nin da cok hosuna gitti. Yemegini yapiyorum severek yiyor. Bu arada arkadasin gibi ben de yesil zeytinle siyah zeytin agaci farklidir saniyordum bir zamanlar :) simdi kendimi gelistirdim cok sukur :) Ela da daha bilincli buyuyor tabi, gecen gun bahcede birseyler yaparken ne yapiyorsun dedim, yabani otlari kopariyorum dedi :))

Berceste on 6 Ağustos 2011 13:13 dedi ki...

Yesimcigim, kalamata nasil farkliysa, asilanan agaclar nasil farkli zeytin veriyorlarsa senin de oyle zannetmen olasi. Ben bile emin olabilmek icin sormustum ayni seyi. Ama benim anlattigim bambaska birsey! O arkadasimin esi benzeri yok, numunelik o :) Bizim bocukler oyle olmasinlar. Yerim o yabani ot toplayan parmaklari :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ela ve annesi... Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez

Web Analytics