8 Haziran 2011 Çarşamba

Okulda 3.gun

2 comments
Sabah gozunu acar acmaz keyifle "anne sabah oldu okulum var" dedi. Hemen kalktik hazirlandik, acayip neseliydi. Gule oynaya okula gittik. Bugun hersey cok daha kolay olucak diye dusunurken, sinifa girdik ve tam vedalasirken hungur hungur "anne gitmeee" diye aglamaya basladi. Maalesef Belcika'daki okullarda alisana kadar yaninda kaliyim gibi bir durum yok, vedalas ve cik diyorlar. Fakat Ela bana siki siki sarilmis hungur hungur aglarken nasil cikayim! Ogretmeni kendi kucagina aldi, bu arada Ela beni birakmak istemedi tabi ama gitmem gerek simdi, oglen gelip alicam seni diyebildim sadece. Arkami dondugumde ben de basladim aglamaya, o icerde ben disarda :( Annem ve Ela'nin sinifindan birinin annesi beni teselli etmeye calistilar ama icerden Ela'nin sesini duydukca fena oldum. Neyse ki 5 dakika filan surdu, sonra annem caktirmadan bakmaya gitti. Ogretmeninin kucaginda ona sarilmis duruyormus. Uff yazik ya, ne zor :(
Carsamba gunleri Belcika'da okullar yarim gun oluyor, 12de almaya gittik. Beni gorunce yine aglamaya basladi. Ogretmeni butun gun iyiydi, resim yaptik ve hep guluyordu bugun dedi. Okulla ev arasindaki 5 dakikalik yolu kucagimda siki siki sarilarak gecirdik. Sakinlesince bol bol okulda yaptiklarindan bahsetti. Ilk iki gun pek anlatmamisti, belli ki bugun daha cok eglenmis aslinda.
Tek endisem tam alisacak ve biz pazartesi gunu tatile cikicaz, yanlis zamanda mi okula baslatiyoruz, ayni seyleri Eylulde bir daha mi yasiyacagiz? Yoksa yasasak bile daha mi kolay atlatiriz, en azindan nasil bir yere gidecegi hakkinda bir fikri mi olmus olur bilmiyorum. Bakalim iki gun daha gidecek iste, sonra tatil. Umarim yarin daha guzel vedalasabiliriz...
Posted by Picasa

7 Haziran 2011 Salı

Ilk gun

7 comments
Posted by Picasa
Dun sabah hep beraber nese icinde hazirlandik. Evden cikarken birimizin elinde kamera, birimizin elinde fotograf makinesi gormemisin cocugu okula baslamis seklinde evimize yaklasik 5 dakika uzakliktaki okulumuza gittik. Bir taraftan sakir sakir yagmur yaginca ve Ela semsiyemi de alicam diye tutturunca daha da bir eglendik. Okula girince butun ogretmenler Ela geldi diye karsiladi bizi. Ayrilma vakti gelince, Ela sakinligini korudu. Ben de kendimden beklemedigim bir sekilde kolayca vedalasabildim, sanirim Ela rahat olunca ben de rahat hisettim. Ayrilirken biraz mahsunlasti gerci ama aglamadan ayrildik diye sevinip ciktim okuldan. Butun gun zaman gecmek bilmedi sanki, ne yapacagimi sasirdim. Eve gelip kahvaltimi yapar yapmaz kendimi yatak odasina atip butun gardrobu bosalttim, herseyi duzenledim, verilecekleri ayirdim. Yetmedi yataklarin bazalarini da bosaltip onlari da bir guzel duzenledim ama saatler oyle yavas ilerliyordu ki gunlerin aslinda ne kadar da uzun oldugunu farkettim. Dayanamadim 12.30 gibi okulu aradim ama kimseye ulasamayinca, aramakla vakit kaybedene kadar gidip kendim goreyim dedim. Gittigimde bahcede oynuyordu cocuklar, sote bir yer bulup caktirmadan Ela'yi izliyeyim dedim. 2-3 kiz arkadas elele tutusmuslar yuruyor kosuyor hoplayip zipliyorlardi. Acayip rahatladim, yuzumde gulumseme ogretmenini bulmaya gittim. Ogretmeni ben gittikten sonra Ela'nin biraz agladigini ama sonra rahatlayip oynamaya basladigini soyledi. Donuste tekrar bahceye bakayim dedim ama bu sefer agliyordu, nasil kotu hissettigimi anlatmama gerek yok herhalde. 2 dakika sonra biri gelip onu bahceden aldi ve uyumaya goturdu. Bu arada uyumamis ama bir saat kadar yatakta dinlenmis "uyumak istemedim anne gozlerimi acik biraktim" dedi bana :) Onu oyle gordukten sonra saat 15.30a kadar zor dayandim tabi. Almaya gittigimde cok sakindi, uyumadigi icin yorgunluk da vardi tabi. Beni gorur gormez aglar diye dusundum ama aglamadi gelip sarildi. Itiraf ediyorum ben aglicaktim az kalsin, zor tuttum...Ne biliyim cok dokundu bana dilini bilmedigi yabanci insanlarin arasinda ne yapacagini bilmez halleri. Aksama kadar bol bol sarilip koklastik. Aksam da daha saat 8 olmadan 5 dakika icinde uyuyakaldi. Sabah neseyle uyanip okula gidicem ben deyince hosuma gitti. Demek ki sevmis dedim ve cok rahatladim. Bugun hic aglamamis okulda, yemeklerini de guzelce yemis. Oh ne ala, bakalim boyle devam eder insallah. Zormus bu isler yahu...

5 Haziran 2011 Pazar

Okullu Oluyor!

4 comments
Yarin yani 6 Haziran Pazartesi sabahi benim minik Elosum okullu oluyor! Belcika'da 2,5 yasina giren cocuklar okula baslayabiliyorlar, zorunlu degil ama genelde herkes gonderiyor. Biz de bir an once yabanci dil ogrenmeye baslasin ve ilerde zorluk yasamasin diye hemen baslasin istiyoruz. Okullar Haziran sonunda kapaniyor aslinda yani topu topu sadece 1 ay gidebilecekti Ela okula, baslasin mi yoksa Eylule kadar beklesin mi diye cok dusunduk ama okula gitmek icin cok hevesli gorundugunden beklememeye karar verdik. Okulunun onunden her gecisimizde hevesle okulundan bahsetmesi, surekli ne zaman baslicam ne zaman haziran gelicek diye sormasi uzerine
artik hazir olduguna karar verdik. Gerci kendi kendini telkin mi ediyor yoksa yarin okula onu birakip ciktigimda yani is ciddiye bindiginde de bu kadar hevesli olacak mi supheliyim ama bakalim gorucez artik. Fakat ani bir kararla onumuzdeki hafta da anneanneyle birlikte Antalya'ya gitmeye karar vermemizle Ela'nin bir ay okula gitme plani da suya dusmus oldu. Simdi sadece bir haftasi var, ama o kadar cok istedigi icin ve ben bir kere surekli haziranda gidiceksin okula dedigim icin sozumden de donemedim simdi. Bir hafta da olsa gidecek bakalim yarin, nasil gecicek cok merak ediyorum.
Sanirim Ela'dan daha cok heyecanliyim. Gecen gun esime "Ela'nin ustune bir yerlerine kucuk bir kamera yerlestiremezmiyiz, cok merak ediyorum okulda ne yapicagini" derken buldum kendimi. Hic dilini anlamadigi hayatinda ilk defa gorecegi insanlarla butun gun vakit gecirecek, birsey dese kimse anlamayacak. En cok da dil konusuna takiliyorum, gerci bir onceki yazida yazdigim gibi cocuklar icin durum farkli, onlar bizim gibi degil...Ama yine de ne biliyim iste,anlatmak istedigi seyi ogretmeni filan anlamazsa uzulur diye icim gidiyor. Cis-kaka ve suyun flamancasini ogrettik  :) bakalim artik, gerisini de kendisi ogrenecek.
Galiba bu gece heyecandan uyuyamayacagim ben....
Posted by Picasa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ela ve annesi... Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez

Web Analytics