22 Aralık 2010 Çarşamba

Roma tatili

Cumartesi geceyarisi Roma'dan donduk, yorgunluktu, flamanca kursuydu derken ancak bugun firsat bulup da yazabiliyorum. Gidis yolculugumuz gayet guzel gecti, Ela ve Demir ucakta guzel guzel oturdular ve kitap okudular. Zaten iki saatlik yolculuktu cabucak gecti (ayni seyi donus yolculugu icin soyleyemicem ama) Roma'ya gidiyoruz, sozde Belcika'dan daha sicak olmasini bekliyoruz, fakat gidince gorduk ki acayip bir soguk var. Olsun dedik, cocuklari siki siki giydirdik ve otele esyalarimizi biraktiktan sonra Piazza Navona'ya gitmeye karar verdik. Roma'da pusetle toplu tasima kullanmak tam bir eziyet, iki pusetle otobuse girince herkes bize garip garip bakti, cunku arka kapinin orayi tamamen kapatmis olduk...Otobus tiklim tikis doldu, tam istanbul'da gibi hissettik. Bu arada Roma gezimiz boyunca gordugumuz puset sayisi da 5'i gecmez heralde, nerde bu cocuklar gezmiyolar mi hic dedik durduk.

Soguga ragmen donuste yurumeye karar verdik, boylece sehri daha iyi gorecegimizi dusunduk, zaten sonrasinda da hep yuruduk nerdeyse.
Ikinci gun erkenden kalkip Vatikan'a gittik. Acikcasi bu kisimdan biraz supheliydim, cocuklari orda nasil oyalicaz diye dusunuyordum. Sansa Demir uyuyakaldi, ama Ela'da pek uyuyacak goz de yoktu. Pusetinde durmak istemeyince basladi gezmeye ve tek tek heykelleri incelemeye :) Yine orda hediyelik esya satan bir yerden cocuklara oyuncak fotograf makinesi almistik, o bizi kurtardi valla. Ela o kadar cok sevdi ki yeni oyuncagini, butun tatil boyunca boynundan cikartmadi. Bizim fotograf cektigimizi gordukce o da heykellerin onunde durup fotograf cekti kendince :) Makinesini duz tutmayi babasi bir turlu ogretemediyse de Ela cok eglendi :) Vatikan ise cok etkileyiciydi, gidilip gorulmeli gercekten. Saskinliktan ve hayranliktan agzimiz acik gezdik...Ciktigimizda kar yagiyordu! Roma'ya en son gecen subatta, ondan da once 1980lerde bir kere kar yagmis. Italyanlarin dedigine gore Vatikan'da karli bir fotograf cektiysek sansliymisiz! aman ne sans ne sans! Yine Vatikan'in orda karnimizi lezzetli italyan makarnalariyla doyurduktan sonra yola ciktik, ciktigimizda bu sefer de yagmur yagiyordu. Olsun yuruyelim, gezelim-gorelim dedik ve butun sehri gezdik nerdeyse. Son olarak Asiklar Cesmesinin oraya ulastigimizda yagmurdan sucuk gibi olmustuk :) Ama gelenegi bozmadik, biz de dilek dileyip havuza paralari attik. Hatta Ela'ya da verdik, o da atti :) Otele ulastigimizda pacalarimizdan sular damliyordu, o derece yani...

Son gun uyandigimizda yagmur yagmadigini gorunce sevindik, Collesium icin yola ciktik. Ela ve Demir orda da kosturup butun enerjilerini attilar. Hava yagmursuz olmasinin disinda bir de piril piril gunesliydi cok sevindik. Son olarak Roma kalintilarini da gezerken yuruyecek ve puseti itecek gucumuz kalmamisti artik. Zaten donus saatimiz de yaklasiyordu. Yine karnimizi pizzalarla doyurduktan sonra yola cikicaktik ama,  ben Roma dondurmasi yemeden surdan suraya gitmem deyince bir de dondurma yiyelim dedik. Yedik yemesine de artik havanin soguklugundan miydi, yoksa yedigim yer mi pek iyi degildi neydi bilemedim ama oyle aman aman bir sey de degildi yani.
Havaalanina ulastigimizda Paris ucaginin hava kosullarindan dolayi iptal edildigini duyunca heyecan yaptik, ya bizimki de iptal edilirse diye. Neyse ki 20 dakika gecikme yaziyordu sadece, bekledik bekledik ve 1 saat gecikmeyle ucaga bindik, indigimizde Belcika da bembeyazdi. Pusetlerimiz bagaja verildiginden gecenin 12sinde bir de 1,5 saat bagaj bekledik ve cok sinir olduk. Cocuklar kucaklarimizda uyuyakaldi, eve ulastigimizda saat 2.30du! O kadar yorgunlugun ustune, donus yolculugu da eklenince tam oldu yani. Iki gunde anca attik yorgunlugumuzu ama Roma gercekten cok cok guzeldi. Mevsim olarak yanlis zamanda gitmis olsak da cok begendim, gezerken hep buraya baharda gelmek vardi dedim durdum. Neyse belli mi olur, belki daha guzel bir havada yine gideriz...
Posted by Picasa

5 comments on "Roma tatili"

meltem on 22 Aralık 2010 20:47 dedi ki...

Hosgeldiniz. Sevindim Roma'yi begendiginize. Roma cok cocuk friendly bir yer degil. ben de Idil'le ilk gidisimde farkettim ne kadar az cocuk oldugunu Roma'da.(ki 14 yildir yari romali sayilirim:-))
Mayista cok guzel olur Roma, tavsiye ederim.

Berceste on 23 Aralık 2010 20:08 dedi ki...

Dilerim dilegin gerceklesir Yesim. Bayildim o fotograf makineli hallerine baaaayildiiiim! Korkulur bu bocuklerden :)

YesiM on 24 Aralık 2010 11:20 dedi ki...

Meltem dimi bize oyle gelmemis gercekten az cocuk var ortalikta :) Eminim mayista cok daha guzel olur, insallah tekrar gidebiliriz birgun...

Berceste, insallah :) Fotograf makinesi superdi valla, bizi kurtardi :)

Adsız dedi ki...

Hahahyt , 2. resimdeki o tripler bakışlar nedir öyle yahu ? O UGG'ler saç göz :) Tam yemeliksin minnak hanım.

YesiM on 4 Ocak 2011 09:50 dedi ki...

Red Riding Hood, daha ne tripler var bu Ela'da bir gorsen :) UGG'ler cakma bu arada :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ela ve annesi... Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez